کشت پنبه در جنگل های آمازون

سطل زباله معیاری برای اندازه گیری مقدار مواد بدون پرز در پنبه است، مانند برگ و پوست گیاه پنبه. سطح نمونه پنبه توسط یک دوربین دیجیتال اسکن می شود و تصویر دیجیتال آنالیز می شود.

درصد سطح اشغال شده توسط ذرات زباله (درصد سطح) و تعداد ذرات زباله قابل مشاهده (تعداد ذرات) محاسبه و گزارش می شود.

نسبت بین درصد سطح زباله و تعداد ذرات زباله، نشانگر خوبی برای اندازه متوسط ذرات در یک نمونه پنبه است. به عنوان مثال، سطح درصد پایین همراه با تعداد ذرات بالا نشان دهنده اندازه متوسط ذرات کوچکتر از سطح درصد بالا با تعداد ذرات کم است.

درصد بالای سطل زباله منجر به ضایعات بیشتر کارخانه نساجی و کیفیت پایین نخ می شود. ذرات زباله کوچک یا “سطل زباله فلفل” بسیار نامطلوب هستند، زیرا حذف آنها از پرزهای پنبه برای آسیاب دشوارتر از ذرات زباله بزرگتر است.

درجه برگ
درجه برگ معیاری از محتوای برگ در پنبه است. کار تحقیق و توسعه گسترده اخیر منجر به پذیرش درجه برگ ابزار شده است.

درجه برگ در حال حاضر با حجم بالای سطح زباله متر زباله و تعداد ذرات تعیین می شود (در بالا برای سطل زباله توضیح داده شد). درجه برگ از این پارامترها بر اساس استانداردهای درجه بندی Upland جهانی و استانداردهای درجه Pima آمریکایی محاسبه می شود.

محتوای برگ تحت تأثیر انواع گیاه، روش های برداشت و شرایط برداشت قرار می گیرد. مقدار برگ باقی مانده در پرز بعد
پنبه زدن به مقدار موجود در پنبه قبل از پنبه زدن، مقدار تمیز کردن و نوع تجهیزات تمیز کردن و خشک کردن مورد استفاده بستگی دارد.

حتی با دقیق ترین روش های برداشت و پاک کردن، مقدار کمی از برگ در پرز پنبه باقی می ماند. از نقطه نظر تولید، محتوای برگ تماماً ضایعات است و یک عامل هزینه مرتبط با حذف آن وجود دارد.

همچنین، ذرات کوچک را نمی توان همیشه با موفقیت حذف کرد و این ذرات ممکن است از کیفیت محصول نهایی کاسته شود.

ماده خارجی
ماده خارجی هر ماده ای است که در پنبه غیر از الیاف یا برگ وجود دارد. نمونه هایی از مواد خارجی عبارتند از: پوست، چمن، پیچش دوک، قطعات پوشش دانه، گرد و غبار، روغن و پلاستیک. نوع ماده اضافی و ذکر مقدار (سبک یا سنگین) به عنوان تذکر در سند طبقه بندی توسط طبقه بند ذکر می شود.

عامل دیگری که در رکورد طبقه بندی تحت عنوان “مواد خارجی” ذکر شده است، آماده سازی غیر طبیعی است. «آماده‌سازی» یا «آماده‌سازی» میزان صافی یا زبری پرزهای پنبه‌ای را توصیف می‌کند.

روش‌های مختلف برداشت، جابجایی و پاک‌کنی پنبه تفاوت‌هایی را در زبری یا صافی آماده‌سازی ایجاد می‌کند که گاهی کاملاً آشکار است. تهیه غیرعادی پنبه Upland در سالهای اخیر در نتیجه بهبود شیوه های برداشت و پاکسازی به شدت کاهش یافته است و اکنون در کمتر از نیم درصد از محصول رخ می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *