چوب چهار تراش در شیراز که زیر آب نورانی می شود

الوار یک محصول چوبی است که از الوارهای درختان برداشت شده اره شده و شکل گرفته است.

چوب طبق ماهیت خود قوام یکنواختی ندارد و بنابراین دارای عیوب است که بر ظاهر الوار ایجاد شده از مواد چوب تأثیر می گذارد و ممکن است بر ویژگی های ساختاری نیز تأثیر بگذارد.

در ایالات متحده، به چوب چهار تراش در شیراز درجه ای اختصاص داده می شود که معیاری از سازگاری در محصولات نهایی تولید شده توسط کارخانه ها را تعیین می کند.

این گریدها هم برای تعریف کیفیت محصولات چوبی تحویلی و هم برای ارائه وسیله ای به خریدار برای تخمین هزینه و ضایعات مربوط به انتخاب یک درجه معین از محصول به عنوان ماده اولیه استفاده می شود.

چوب چهار تراش در شیراز

سیستم های درجه بندی برای هر دو چوب نرم و چوب سخت وجود دارد – این مقاله خلاصه ای از هر دو سیستم را ارائه می دهد و توضیحاتی در مورد معنای هر درجه ارائه می دهد.

چوب ها را می توان به دو دسته چوب نرم یا چوب سخت طبقه بندی کرد. با این حال، این اصطلاحات یک شاخص دقیق از سختی نسبی خود چوب نیستند.

چوبهای نرم آنهایی هستند که از برداشت درختان مخروطی (گیمنوسپرم) به دست می آیند که بیشتر به عنوان درختان همیشه سبز شناخته می شوند.

این درختان درختانی هستند که معمولاً برخلاف برگ دارای سوزن و مخروط هستند. الوارهای چوب نرم سبک تر و چگالی کمتری نسبت به چوب سخت دارند، به این دلیل که این درختان سرعت رشد بیشتری نسبت به درختان چوب سخت دارند.

نرخ بالای رشد به عرضه فراوان کمک می کند، به طوری که بیشتر الوارهای فرآوری شده از چوب های نرم تهیه می شوند. آنها تمایل دارند دانه صاف تری داشته باشند و این چوب ها را برای استفاده در قاب بندی چوب های ساختمانی و اجزای ساختمانی مانند پنجره ها و درها مناسب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *