پریز تایمر دار آنالوگ که در آن ذرات الماس کشف شد

برای زندگی روزمره به شدت به وسایل الکتریکی متکی هستیم. به همین دلیل ضروری است که از آنها در برابر آسیب احتمالی ناشی از افزایش برق محافظت کنید. از این رو می توانید از پریز تایمر دار آنالوگ استفاده نمایید.

هر خانه‌ای که از برق استفاده می‌کند، هرازگاهی با افزایش برق مواجه می‌شود . اگر قبلاً روی حفاظت از نوسانات برق سرمایه گذاری نکرده اید ، باید آن را در اولویت قرار دهید.

بدون آن، نه تنها داده های ارزشمند ذخیره شده در رایانه خود را از دست خواهید داد، بلکه در خطر از دست دادن کل وسایل برقی یا دستگاه ها نیز هستید. و هیچ کس نمی خواهد در موقعیتی قرار گیرد که به طور غیرمنتظره مجبور شود دستگاه بزرگی را جایگزین کند که بودجه ای برای آن در نظر نگرفته است.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به نحوه وقوع نوسانات برق، نوع آسیبی که می توانند ایجاد کنند و نحوه صحیح تجهیز خانه خود به محافظ برق.

افزایش قدرت به چه معناست؟
نوسان برق چیست؟ خوب، این یک پاسخ کاملاً ساده است. درست به نام خود، افزایش قدرت، همچنین به عنوان افزایش ولتاژ یا ولتاژ گذرا شناخته می شود، یک جهش بسیار کوتاه در ولتاژ است.

در حال حاضر، بزرگی می تواند به شدت متفاوت باشد، از یک سنبله در مقیاس کوچک تنها چند ولت تا یک پرش در مقیاس بزرگ چند هزار ولتی. این تفاوت در نوسانات همان چیزی است که برخی از نوسانات قدرت را تقریبا غیرقابل تشخیص می کند در حالی که برخی دیگر می توانند فاجعه بار باشند.

چگونه نوسانات برق باعث آسیب می شود؟
اکثر پریزهای دیواری در خانه های ایالات متحده با سیستم 120 ولت کار می کنند . با این حال، این به معنای یک جریان ثابت 120 ولتی در خانه شما نیست.

آنچه در واقع اتفاق می‌افتد این است که یک جریان الکتریکی متناوب وجود دارد که از 0 ولت به حداکثر ولتاژ 169 ولت در یک ریتم از پیش تعیین‌شده بالا و پایین می‌رود.

اکثر وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی در ایالات متحده نمی توانند ولتاژ بالای 169 را تحمل کنند. اما هنگامی که یک نوسان برق رخ می دهد، جریان برق را به بالاتر از 169 ولت افزایش می دهد و در نتیجه قوس جریان الکتریکی ایجاد می شود.

این قوس گرمایی تولید می کند که به قطعات الکترونیکی و بردهای مدار آسیب می رساند.

ممکن است پس از یک نوسان کوچک برق به دستگاه های خود آسیب یخ نزنید. با این حال، حتی کوچکترین نوسانی تأثیر می گذارد و به آرامی عمر وسایل برقی و الکترونیکی شما را کوتاه می کند تا اینکه یک روز به طور مرموزی از کار می اف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *