عسل گون لرستان باعث مرگ مار می شود

عسل یک زنبورستان ارگانیک دارای مزایای زیادی است عسل ارگانیک با کیفیت بالا را می توان از اینجا خریداری کرد.

مطمئناً زنبورداران نمی توانند صددرصد تضمین کنند که زنبورهای آنها به سمت گل ها در مزارع معمولی پرواز نخواهند کرد و شهد آنها به عسل ختم می شود. با این وجود، عسل گون لرستان حاصل از زنبورستان‌های زیست‌محیطی را می‌توان به عنوان «عسل ارگانیک» نیز نامید.

زیرا زنبورداران ارگانیک باید محل کلونی زنبورهای خود را به گونه ای انتخاب کنند که نسبت شهد حاصل از کشت معمولی تا حد امکان پایین نگه داشته شود.

برای انجام این کار، زنبورداران ارگانیک باید مطمئن باشند که عمدتاً گیاهان ارگانیک یا گیاهان وحشی در شعاع سه کیلومتری وجود دارند. علاوه بر این، هیچ بزرگراه یا سایر منابع آلاینده نباید در مجاورت وجود داشته باشد.

عسل گون لرستان

بنابراین عسل ارگانیک معمولا کمتر از سایر عسل ها به آفت کش ها و آلاینده ها آلوده می شود. در حالی که هیچ محصول بدون آفت کش را نمی توان تضمین کرد، عسل ارگانیک به احتمال زیاد حاوی آفت کش ها و آلاینده های کمتری است.

زیرا علاوه بر مکان، بررسی هایی نیز انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه آفت کش، آلاینده یا عوامل شیمیایی-سنتتیکی و دارویی روی خود کندو استفاده نشده و عسل را آلوده کند.

زنبورداران ارگانیک مجاز به استفاده از اسیدهایی مانند اسید فرمیک، اسید لاکتیک، اسید اگزالیک و اسید استیک هستند که به هر حال به طور طبیعی در عسل وجود دارد.

علاوه بر این، ممکن است همچنان از روغن‌های ضروری مانند منتول، تیمول، اکالیپتول و کافور استفاده کنند. آنها از این عوامل برای مبارزه با کنه Varroa استفاده می کنند که به عنوان انگل زنبورهای عسل، بزرگترین تهدید را برای کلنی های زنبور عسل ایجاد می کند.

در غیر این صورت، زنبورداران ارگانیک به اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت زنبورهای خود متکی هستند. به عنوان مثال هنگام انتخاب محل کندوهای خود بهترین شرایط آب و هوایی ممکن را در هر فصل در نظر می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *