سبد حصیری کوچک که در بافت آن طلا به کار برده شده است

کاغذ راش یا حصیری کاغذ یک الیاف ساخته شده توسط انسان از کاغذ کرافت تابیده شده به روش شیمیایی است از اوایل دهه 1900 تا اواخر دهه 1930 عمدتاً در ساخت و تولید مبلمان حصیری استفاده می شد.

در تهیه انواع سبد حصیری کوچک نیز از کاغذ و الیاف حصیری نازک استفاده می شود.

حصیری فیبر کاغذی که در سال 1904 در ایالات متحده اختراع شد، از مبلمان حصیری ویکتوریایی ساخته شده از نی چوبی وارداتی تقلید کرد.

این ماده کاغذ پیچ خورده جدید اغلب “نی فیبر” و “فیبر هنری” نامیده می شد که املای کلمه نشان دهنده یک ماده ساخته شده توسط انسان است، نه نی طبیعی.

در زبان عامیانه امروزی، ممکن است این ماده را به عنوان «پیچ و تاب خلاقانه» یا به سادگی «حصیر کاغذی» تشخیص دهید.

در آغاز قرن بیستم، واردات نی حصیری که از مشرق زمین می آمد به ایالات متحده تحریم شد.

از آنجایی که نی حصیری در اینجا بسیار کم بود و اکنون به دلیل تحریم امکان دستیابی به آن وجود ندارد، تولیدکنندگان مبلمان حصیری با استفاده از نی یا حصیری مجبور به ارائه یک ماده بافندگی جایگزین شدند.

این ماده جدید فیبر کاغذی مشکل کمبود مواد ناشی از تحریم را حل کرد.

با اضافه شدن خطوط ساده‌تر مبلمان دوران Mission آن زمان، ساعات کاری گزافی که برای تولید طرح‌های پیچیده مبلمان حصیری حصیری عصر ویکتوریایی لازم بود را کاهش داد.

راش الیاف کاغذی از خمیر کاغذی ساخته شد که با اندازه و چسب کار شده بود و به شکل طناب مانندی پیچ خورده بود تا شبیه رشته های نی خیزران شود.

فیبر کاغذ یک ماده بسیار انعطاف پذیر و همه کاره با مزایای بسیاری بود.

راش کاغذ یا حصیری کاغذ در چندین اندازه و رنگ مختلف موجود بود و به راحتی توسط کارمندان کارخانه قابل دستکاری بود و نیازی به خیساندن در آب مانند نی طبیعی حصیری نداشت.

این ماده متخلخلی بود که می‌توانست توسط سازنده در حین پردازش رنگ شود، یا می‌توانست یک پوشش نهایی از لاک، پوسته پوسته یا حتی رنگ پس از تکمیل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *