زنی که با روغن موتور shell بدن خود را برنزه کرد

نتایج آزمایش نشان داد که تخریب روغن موتور  به عنوان مثال روغن موتور shell ممکن است به سه مرحله تقسیم شود:  افزایش سریع TAN و  افزایش سریع ویسکوزیته.

آگوستون و همکاران 1 به نوبه خود بر روند پیری حرارتی در مطالعات خود تمرکز کردند. آنها نشان دادند که عواملی مانند تبخیر جزئی روغن یا احتراق آن تأثیر مهمی بر پیری روغن دارند.

تمام این فرآیندها در نهایت به نقطه ای می انجامد که روغن روان کننده دیگر خواص مناسب لازم برای انجام وظایف خود را ندارد.

Kauffman9 در مقاله خود توسعه تکنیک های غربالگری سریع ظرفیت آنتی اکسیدانی، TAN و تعداد پایه کل (TBN) را بر اساس ولتامتری شرح داد. نتایج ارائه شده در Kauffman9 نشان می‌دهد که دانش ترکیبی از اندازه‌گیری‌های آنتی‌اکسیدان/TAN/TBN ارزیابی عمر مفید باقی‌مانده سیال آزمایش‌شده و همچنین وضعیت تجهیزات عملیاتی را به شدت بهبود می‌بخشد.

روغن موتور

واضح است که TAN یک پارامتر مهم شرایط روغن برای نظارت است، اما هنوز یک ابزار روشن، سریع، عملی و قابل اعتماد برای اندازه‌گیری این پارامتر وجود ندارد.

بنابراین، هدف از مطالعات انجام شده بررسی جهت و شدت تغییرات در TAN روغن موتور در طول استفاده بود. وابستگی‌های به‌دست‌آمده به ما اجازه می‌دهد تا یک مدل آماری را توصیف کنیم که این مدل‌های خاص را توصیف می‌کند که می‌تواند برای پیش‌بینی رفتار روغن موتور در طول استفاده از آن استفاده شود.

این مدل همچنین ممکن است به ما در درک ویژگی های خاص روغن موتور کمک کند و می تواند به توسعه سیستم های نظارت بر کیفیت در طول چرخه عمر موتور کمک کند.

مواد تحقیق شامل پنج روغن موتور با درجه ویسکوزیته مشابه بود.

به SAE (انجمن مهندسان خودرو) و توسط سازندگان مختلف تولید می شود.

روغن ها با کدهای CE، MS، ME، PS و PE کدگذاری شدند و مشخصات این روغن ها در جدول 1 ارائه شده است.

این خودروها مجهز به موتورهای بنزینی با حجم مکعب 1332 سانتی متر مربع بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *