خاک فسفات اسفوردی باعث کاهش آب بدن می شود

از نظر شیمیایی، فسفر یک عنصر بسیار پایدار است. فسفر کود از محل مصرف آن دور نمی شود زیرا به سرعت با خاک واکنش می دهد.

به سرعت با آهن و آلومینیوم موجود در خاک فسفات اسفوردی متصل می شود و در دسترس گیاهان قرار نمی گیرد، به خصوص زمانی که PH خاک زیر 5.0 (CaCl 2 ) باشد.

عبارت CaCl 2 بعد از شکل pH نشان می دهد که pH در محلول کلرید کلسیم اندازه گیری شده است ، آزمایشی که اکثر دانشمندان خاک ترجیح می دهند. pH آزمایش شده در CaCl 2 0.5-0.8 pH کمتر از آزمایش در آب است.

از آنجایی که فسفر به راحتی در خاک ثابت می شود، محصولات و مراتع تنها 5 تا 20 درصد از فسفر وارد شده به خاک را می گیرند.

خاک فسفات اسفوردی

هنگامی که در مراتع دائمی پخش می شود، فسفر در سطح خاک انباشته می شود و زمانی که رطوبت به ریشه ها اجازه می دهد تا به سطح رشد کنند، به راحتی در دسترس گیاهان قرار می گیرد. با این حال، اگر خاک سطحی خشک شود، کمتر در دسترس گیاهان قرار می گیرد.

اگر به نظر می رسد مراتع یا محصولات شما از فسفر سود کمی می برند، دلایل مختلفی وجود دارد.

  • خاک شما آنقدر کم فسفر است که حتی با برخی از کاربردهای فسفر، مقدار کمی در محلول خاک برای جذب گیاه وجود دارد. این یک مشکل رایج در ساحل شمالی است که در آن کاربرد سوپر فسفات بسیار کم است.
  • شما فسفر را در خاکی که به راحتی در دسترس اکثر محصولات کشاورزی نیست، کشت کرده اید، زیرا اثر آن رقیق شده و احتمال بیشتری برای اتصال فسفر با سایر مواد معدنی وجود دارد.
  • خاک شما ممکن است به سطح مطلوب فسفر خود رسیده باشد و افزودن فسفر اضافی فقط سطح را حفظ می کند، نه تقویت آن. این معمول ترین دلیل برای عدم پاسخگویی در زمین های کشاورزی خوب است.
  • سایر عوامل ممکن است در رشد ضعیف محصول نقش داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *