با شال و روسری درگهان می توانید بهترین زن سال شوید

در حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح، مصری ها پارچه می پوشیدند و روسری های مشابهی را می توان در لباس های پیچیده شده در پارچه یونانی باستان یافت. روسری در اصل یکی از وظایف اصلی سیم پیچ بود.

شال و روسری درگهان که از شمال اروپا یا شمال فرانسه باستان و سایر مناطق در قرون وسطی سرچشمه می‌گیرند، اجداد روسری مدرن محسوب می‌شوند.

پس از اواسط قرن شانزدهم، عملکرد اصلی گرمایش به تدریج به دکوراسیون تغییر کرد و ابریشم نازک به جریان اصلی تبدیل شد و بعدها به تدریج به روسری‌های مثلثی، حوله‌ها و غیره تبدیل شد.

از قرن هفدهم تا پایان قرن هجدهم: دوران امتیازات اشرافی.بین قرن‌های 16 و 17، روسری عمدتاً به عنوان یک روسری مرتبط با کلاه استفاده می‌شد.

شال و روسری درگهان

در پایان قرن هفدهم توری دست دوز و روسری های مثلثی از نخ های طلا و نقره ظاهر شد. زنان اروپایی دست‌های خود را روی هم می‌گذاشتند و گره‌هایی به گردن، سینه یا سینه‌های خود می‌بستند تا گرم و تزئینی آنها را حفظ کنند.

روسری مثلثی در زمان سلسله لویی چهاردهم فرانسوی بوربون به عنوان یکی از لوازم جانبی مهم لباس ثبت و عادی شد. جامعه عالی شروع به ساختن روسری برای تزئین لباس مردان، بسیاری از پادشاهان و اشراف به روسری کردند.

در اواخر قرن هجدهم، روسری مثلثی به یک حوله بلند تبدیل شد که می‌توانست دور سینه در پشت خط قرار داشته باشد و جنس آن از پنبه نازک یا نقاط کتانی ظریف بود.

در پایان قرن هجدهم، ناپلئون نیروهای خود را به مصر هدایت کرد و به طور تصادفی شال را به فرانسه معرفی کرد. در طول جنگ بین فرانسه و فرانسه، فرانسه قادر به واردات شال نبود و شروع به تقلید از ساخت آنها کرد.

حدود 100 سال پس از آن، شال پیچیده بخشی از لباس می شود. با انقلاب فرانسه و انقلاب صنعتی در انگلستان، قاره اروپا به کندی توسعه یافت. شال و روسری ماشینی به تولید انبوه رسید. در اصل یک لوکس اشرافی بود، شروع به ایفای نقش مهمی در کمد لباس زنان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *