صابون خرچنگ اصل کوسه جلبک دریایی

اگر به پوست خود اهمیت میدهید حتما نام “صابون خرچنگ” را شنیده اید یا حداقل یک بار از صابون اصلی آن استفاده کرده اید.

این صابون که در گروه پرطرفدارترین صابون های طبیعی و بدون مواد شیمیایی تولید شده است از خود خرچنگ تولید شده و دارای ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فردی می باشد. البته مارک آن متنوع بوده و انواع آن در قیمت های مختلف تولید شده که حتی نوع چینی آن هم وجود دارد.

بهترین نوع صابون خرچنگ ساخت کشور تایلند بوده و همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید اصل این صابون دارای شماره تماس درج شده کشور تایلند بر روی آن است.

برخی از ویژگی های این صابون خرچنگ اصلی:

ضد قارچ های پوستی

تغذیه کننده پوست

مرطوب کننده پوست

رفع خارش های پوستی

جوان سازی و شادابی در پوست

کنترل چربی های پوست

جالب است بدانید از هر خرچنگی نمیتوان برای تولید صابون استفاده کرد، این صابون از خرچنگی مانند میگو تهیه شده است و حاوی برخی مواد دیگر گیاهی است که برای پوست انسان مناسب می باشند.

این صابون تقریبا برای هر نوع پوستی مفید بوده و آکنه و لک ها و همچنین جوشهای صورت را به خوبی رفع میکند.

علاوه بر آن برای پیلینگ و پاکسازی سطح پوست تاثیر فراوانی دارد. از دیگر خواص و تاثیرات آن میتوان به روشن و مرطوب کنندگی، شاداب و خوشبو کننده پوست بدن و صورت، همچنین برطرف کننده سیاهی های دور چشم ها و درمان زخم ها، ضد قارچ و باکتری و همچنین ضد خارش اشاره کرد.

در ادامه به معرفی چند صابون طبیعی می پردازیم.پس با ما تا اخر همراه باشید.

صابون خرچنگ اصل کوسه جلبک دریایی

صابون ازینک دئودراگ

صابون ازینک دئودراگ پوست هایی که مستعد قارچ و خشکی هستند ظاهری ناخوش آیند دارند و برای رفع این امر می بایست از شوینده های مناسب استفاده کرد، صابون اکتوزینک دئودراگ با کنترل و درمان عوامل بیماری زا همچون درماتیت سبورئیک به رفع ضایعات پوستی و التهاب و قرمزی پوست کمک می کند.

سالیسیلیک ۲ % موجود در ترکیبات این صابون زردچوبه دارای خاصیت ضد التهابی است و از سوزش و قرمزی پوست جلوگیری می کند. صابون اکتوزینک علاوه بر موارد بالا با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد بوی نامطبوع بدن را کنترل و در دراز مدت رفع می نماید.

درماتیت به معنای ضایعات پوستی است که قرمز و ملتهب هستند و باعث خارش پوست می‌شوند؛ سبورئیک به این معناست که این ضایعات پوستی در نواحی چرب پوست (محل وجود سلول‌های سباسه) مانند صورت، کف سر و وسط قفسه سینه، بروز می‌کند. درماتیت سبورئیک یک عارضه بسیار شایع است و بسیاری از مردم بدون آن که بدانند، به این عارضه مبتلا هستند.

به طور کلی ۴ در صد از کل جمعیت به درماتیت سبورئیک مبتلا هستند و نیمی از افراد بزرگسال نیز به شوره‌ی سر مبتلا هستند که در واقع شکل خفیفی از درماتیت سبورئیک کف سر است. این مشکل ممکن است در هر سنی پس از بلوغ ایجاد شود و این مشکل در مردان بیشتر از زنان شایع است. البته نوزادان نیز ممکن است به نوعی درماتیت سبورئیک در کف سر و در نواحی که با پوشک در تماس است، بشوند که این مشکل بعد از چند ماه برطرف می‌شود.

تصور می‌شود که عامل درماتیت سبورئیک نوعی قارچ به نام مالاسزیا است و درماتیت سبورئیک زمانی ایجاد می‌شود که این قارچ بیش از حد رشد کند یا سیستم ایمنی بدن شخص بیش از حد به آن واکنش نشان دهد.

طریقه مصرف:

روزانه به طور مرتب بر روی بدن و صورت مرطوب ماساژ دهید، برای صورت ۱ دقیقه و بدن ۲ دقیقه استفاده شود. سپس با آب بشویید.

صابون پیچ

صابون پیچ این صابون صندل از ترکیبات طبیعی ساخته شده است و حدود 150 سال قدمت دارد. این صابون محصول شهر مراغه است. این محصول هم به صورت سنتی و هم به صورت صنعتی تولید می شود و موادی شوینده قوی و پر خاصیتی دارد. در صورت تولید صنعتی ترکیبات آنها در محیطی بهداشتی و کنترل شده تولید می شود. این صابون ترکیبی از دنبه گوسفند و سود سوزآور است و هیچ مواد شیمیایی در ساخت این صابون استفاده نشده است و به دلیل دارا بودن اسید کنترل برای از بین بردن حساسیت های پوستی و تقویت پیاز مو بسیار کاربرد دارد.

صابون پیچ در 3 رنگ سفید، زرد و سیاه در بازار موجود می باشد. در بین این سه رنگ صابون پیچ زرد از محبوبیت زیادی برخوردار است. صابون پیچ سیاه ترکیبی از سدر و حنا است و این ترکیب ضد شوره، ریزش موها و تقویت کننده پیاز مو است. با اضافه کردن روغن نارگیل به صابون پیچ خاصیت آن برای شست و شو بیشتر می شود.

در ماه حدود 200 تن صابون پیچ در شهر مراغه تولید می شود و به بازار عرضه می شود.صابون پیچ به دلیل شکل ظاهری که دارد از دیگر صابون ها متمایز است.این صابون با وجود چربی بالایی که دارد تاثیر مخربی بر بدن ندارد.

صابون هیدروکینون

صابون هیدروکینون هیدروکینون در سال 1820 کشف شد و تا سال 2006 به عنوان پرفروش ترین و معروف ترین کرم ضد لک در دنیا شناخته می شد. اما قدرت زیاد ضد لکی هیدروکینون بدون عوارض جانبی نبود و مجموعه تحقیقاتی که در سال 2006 انجام شد، نشان داد که استفاده طولانی مدت از کرم های هیدروکینون می تواند عوارض جانبی داشته باشد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.به همین دلیل شرکت های داروسازی تحقیقات گسترده ای برای یافتن جایگزین برای پماد هیدروکینون شروع کردند.

با این حال کرم هیدروکینون همچنان قوی ترین کرم ضد لک شناخته شده در دنیا بوده و برای لک های تیره و بزرگ یا لک های مقاوم به درمان که با دیگر کرم های ضد لک درمان نمی شوند، مورد استفاده قرار می گیرد و تنها کرم ضد لکی است که می تواند بر روی تمام انواع لک های پوستی اثر داشته و آن ها را درمان کند.

هیدروکینون معمولاً با غلظت های بین %2 تا %4. در کرم های ضد لک مورد استفاده قرار می گیرد که امروزه به دلیل عوارض جانبی آن، اکثراً با غلظت %2 در کرم ها و سرم های ضد لک دیده می شود. توجه کنید که هیدروکینون با غلظت %4 تنها با نسخه متخصص پوست باید مورد استفاده قرار بگیرد.

طرز مصرف کرم هیدروکینون • کرم هیدروکینون را روزی یکبار به مدت 2 تا 4 ماه باید استفاده نمائید. •برای اینکه بتوانید از کرم های ضد لک بهترین نتیجه را برای درمان لک بگیرید، معمولاً بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

1) ابتدا صورت تان را با استفاده از یک ژل شستشوی صورت بشوئید.

2) سپس با استفاده از یک کرم یا محلول لایه بردار گلیکولیک اسید یا سالی سلییک اسید، لایه های مُرده و تغییر رنگ داده لک را از روی پوست تان لایه برداری کنید.

3) پس از آن از کرم ضد لک هیدروکینون استفاده نمائید تا کرم هیدروکینون به خوبی جذب پوست شده و لکه های پوست شما را برطرف کند.

4) پس از استفاده از کرم هیدروکینون هم باید حتماً از یک کرم مرطوب کننده مناسب نوع پوست تان (خشک، معمولی، چرب، یا مختلط) استفاده نمائید.

هیدروکینون باعث خشکی شدید پوست می شود و در صورتی که پس از استفاده از کرم هیدروکینون از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید، پوست تان قرمز شده و جوش بزنید. به همین دلیل توصیه می کنیم حتماً بعد از استفاده از کرم هیدروکینون از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده نمائید.

نکته:

اگر پس از 3 ماه استفاده از کرم ضد لک هیدروکینون تغییری در لک های احساس نکردید (لک های کوچکتر یا کم رنگ تر نشده بودند)، حتماً با یک متخصص پوست یا دکتر داروساز تماس گرفته و مشورت نمائید. در صورت نیاز پزشک متخصص یا دکتر داروساز ممکن است به شما توصیه کنند، استفاده از کرم ضد لک هیدروکینون را قطع کرده و به جای آن یک درمان جایگزین به شما توصیه کنند.

• در طول دوره درمان لک صورت با استفاده از کرم هیدروکینون و تا 1 ماه پس از اتمام دوره درمان، روزها هنگام خروج از منزل از کرم های ضد آفتاب‌ با SPF بالاتر از 30 استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است پوست تان دوباره لک شود.

صابون برنج

صابون برنج صابون برنج ژاپنی نوعی صابون طبیعی قابل استفاده برای پوست صورت و بدن است. این محصول علاوه بر بافت طبیعی خود باعث افزایش گردش خون و جلوگیری از روند پیری پوست می‌شود. صابون برنج ژاپنی اگرچه با انواع پوست‌ سازگاری دارد، اما برای پوست‌های مختلط و خشک مناسب‌تر است.

ژاپنی‌ها به داشتن پوست صاف و بدون لکه معروف هستند. به علاوه پوست ژاپنی‌ها بسیار جوانتر از سن واقعی‌شان است و نشانه‌های پیری در آن‌ها بسیار دیر بروز پیدا می‌کند. یکی از دلایل این موضوع مصرف انواع مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از برنج توسط این افراد است. به همین دلیل صابون برنج ژاپنی را می‌توان یکی از شگردهای ژاپنی‌ها برای داشتن پوست جوان و زیبا دانست.

صابون برنج ژاپنی همانطور که از نامش پیداست یک محصول شستشوی پوست و بدن است. این محصول را از برنج و طی یک فرآیند کاملاً طبیعی تهیه می‌کنند. در این صابون ویتامین‌های B و E ، همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند منگنز و سلنیوم به‌ وفور یافت می‌شود.

صابون برنج ژاپنی چه کاربردی دارد؟

جوان‌ کننده پوست

روشن کننده پوست

تقویت کننده پوست

آبرسان پوست

ضد آفتاب طبیعی

رفع تیرگی دور چشم با صابون برنج

صابون خاویار

صابون خاویار یکی از محصولاتی که به وسیله خاویار بدست می آید و خواص فراوانی دارد صابون خاویار می باشد. که بعد از خود خاویار و روغن خاویار بهترین محصول در این حیطه به حساب می آید. همچنین یکی از صابون هایی که امروزه دارای طرفداران بی شماری است همین صابون می باشد. چرا که به عنوان یک صابون کلاژن ساز پوست قابلیت عالی را به نمایش می گذارد. این صابون به وسیله عصاره خاویار و ترکیبات صابونی تهیه و قابل عرضه می باشد.

خواص صابون خاویار تقویت پوست و مو از خواص و فواید این صابون هر چه گفته شود کم است اما به صور مختصر چند نمونه را بیان می کنیم:

1. به عنوان یک تقویت کننده و همچنین یک جوان کننده پوست به حساب می آید.

2. محصولی است که هم آقایان و هم خانم ها می توانند از آن بهره ببرند.

3.به عنوان یک ضد جوش عمل کرده و جای جوش و لک های روی پوست را به راحتی و با استفاده مرتب از بین می برد.

4.به عنوان یک کلاژن ساز شناخته شده می باشد و باعث تقویت پوست و مو می گردد.

استفاده از صابون خاویار نسبت به صابون های شیمیایی خیلی بهتر است چرا که هم طبیعی بوده و هم بهتر روی پوست می نشیند. درست است که صابون شیمیایی؛ سرعت بیشتری در بهبود پوست دارد اما باید گفت در دراز مدت باعث پیری و چرکیدگی پوست می شود.

صابون صندل دیجی کالا

صابون صندل دیجی کالا صابون صندل برای چی خوبه؟

تنظیم چربی پوست

باز کردن جوش های سرسیاه پوست

مرطوب کننده پوست

کاهش تعریق

بازسازی پوست های آفتاب سوخته

خاصیت ضد پیری

خاصیت ضد چروک

از بین بردن بوی بد بدن

ضدعفونی کننده طبیعی

درمان آکنه

رفع خشکی پوست

از خواص چوب صندل می توان به ضد تعریق بودن و ضدعفونی کنندگی آن اشاره کرد.در فصل های گرم سال که همه افراد عرق می کنند ،چوب صندل باعث کاهش تعریق بدن می شود.

صابون سینثول مدل زردچوبه حاوی روغن گیاه صندل بوده و دارای عصاره گیاهی زردچوبه می باشد. این صابون همراه با دئودورانت و ph مناسب به تنظیم چربی پوست افراد و همچنین باز کردن جوش های سرسیاه پوست کمک می کند.

گاهی مواقع افراد برای اینکه تاثیر سریعتری از یک محصول پوستی بگیرند اقدام به استفاده آن محصول با زمان بیشتری می کنند یعنی آن را بیش از حد روی پوست خود اعمال کرده و نگه می دارد چنانچه این کار را در مورد صابون زردچوبه انجام دهید و آن را بیش از حد روی پوست خود نگه دارید مشاهده خواهید کرد که بر روی پوستتان جوش های فولیکولیت ظاهر شده است. وجود این جوش ها روی صورت باعث ملتهب شدن پوست شده و تورم ، خارش و سوزش پوست را به دنبال دارد. ناگفته نماند رطوبت پوست با اعمال بیش از حد صابون زردچوبه بر روی پوستتان به شدت کاهش می یابد و به مرور زمان شاهد پوسته پوسته شدن پوست صورت خود می شوید.

*با توجه به تقلبی بودن بعضی از صابون ها در بازار؛بهتر است این صابون را از دیجی کالا خرید کنید.

خواص صابون مریم گلی لدورا

خواص صابون مریم گلی لدورا صابون گیاهی حاوی عصاره‌ کاج و گیاه مریم‌گلی لدورا با ترکیبات منحصر به فرد و مؤثر خود و به علت دارا بودن روغن اسانس کاج ،گیاه مریم گلی و روغن­های خالص زیتون، نارگیل، کنجد و کرچک علاوه بر تمیز کردن پوست، نرم ­کننده، شفاف ­کننده، لیفت ­کننده وکنترل­ کننده مناسبی برای چربی پوست است.

همچنین خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی صابون لدورا به بهبود مشکلات پوستی از جمله جوش، خارش­ها، حساسیت­های پوستی و اگزما کمک می­کند. این محصول ضد تعریق است و باعث رفع بوی نامطبوع بدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *